Fremtids-workshop

Ledelse i fremtiden

Åbent kursus - dato kommer

Fremtiden er VUCA

Hvordan leder du i en VUCA (volatile, uncertain, complex, ambiguous) verden? Hvad træffer du beslutninger udfra, når forudsætningerne for beslutningen konstant forandres? Vi står i en brydningstid, som kalder på nye indsigter, nye redskaber og nye måder at lede på. Og vi må knække koden, for tiden kalder ikke på tøven, men på handlekraft i og for fremtiden.

Ser du ind i fremtiden? Ser du langt nok ind i fremtiden, og tør du drømme og sætte stærke, smukke og ønskværdige mål? Hvad længes du efter i fremtiden? For dig selv, for din virksomhed, for samfundet og for planeten. På workshoppen arbejder vi med udgangspunkt i dine lederambitioner og virksomhedens mål. Vi tager højde for netop dine udfordringer, dine ønsker og kobler det med dine forestillinger, så dagen forbliver relevant og en, du kan omsætte til handling i din egen praksis.

Om workshoppen

Workshoppen er for dig, der har lederansvar, som sætter retning i virksomheden som del af ledelsen, eller som selvstændig.

Workshoppen varer halvanden dag. Første dag åbner vi op for temaet om fremtiden gennem et fælles fagoplæg, samt individuelt afklarende samtaler og refleksiv vandring i naturen.  Hvor dag 1 åbner op og byder på afklaring, så er dag 2 konkretisering og planlægning. Her vil du udvikle konkrete scenarier, du kan arbejde henimod og give dine ideer udtryk og form samt bud på det første skridt mod dit mål.

 

Med denne workshop bliver du klogere på, hvilke ønsker, udformninger og målsætninger, du har for dig selv, for virksomheden, for verden, og for fremtiden.

 

 

 

Dag 1


Three horizons framework, og hvilken fremtid taler vi om?

#desirablefutures - fitness for forestillingsevnen

Vandring i Riisskov

Samtaler og sparring en-til-en

Dag 2



Transformative scenarie-processer

From what if to what next? Materialiseringer af konkrete mål og ambitioner.

Workshoppen afsluttes

Hellere et konsulentforløb?



Det er muligt at udvide workshoppen til et konsulentforløb i din virksomhed, hvor vi også tilbyder:

- Feltarbejde i din virksomhed, så blinde vinkler samles op og indgår i processen,
- Strukturer - infrastruktur og rum: hvordan understøtter jeres strukturer jeres arbejde, og hvordan modarbejder de, hvad I vil?
- På tværs? Vi arbejder med teams, sektioner eller roller på tværs i organisationen, såsom mellemledere, og giver luft og stemme til de fælles erfaringer og behov,
- Kurs- og kulturændringer: hvordan griber vi det an her hos os?

Dine guider

Thea Skaanes, Kim Gibhart Christensen og Anne Weber Carlsen er dine guider.
Du er meget velkommen til at sende Thea en mail, hvis du har spørgsmål om workshoppen eller hvordan vi laver et konsulentforløb

_MLN5320 Lysere kopi

Thea Skaanes

Thea er ph.d i antropologi og forsker i hadza jæger-samlere. Hendes forskningsfelt er dels religion, økonomi, organisationer, og med solid erfaring fra 13 år som museumsinspektør også ting, atmosfære og rum.

 

Kontakt Thea, hvis du vil vide mere om organisationskultur, overgangsfaser, storytelling, fremtidsteknologier, pathways og mulige forskningssamarbejder.

_MLN5305 lysere kopi

Kim Gibhart Christensen

Kim er uddannet cand. merc. i International Business. Han har arbejdet med udvikling af menneskelige potentialer og suppleret med certificering i Teori U samt De Tre Principper (3P).

Kontakt Kim, hvis du er interesseret i indre bæredygtighed, indre lederskab, resiliens, regenerativ lederudvikling, mentor-ordning og State-of-Mind Lederskab.

Anne Weber Carlsen

Anne er cand. mag. i dansk og medier og har arbejdet som konsulent, leder og underviser i en række virksomheder. I 2004 stiftede hun konsulent- og kursusvirksomheden Facilitator.

Kontakt Anne for design og facilitering af projekt-, team-, organisations- og ledelsesudviklingsaktiviteter i naturen og for kurser i naturfacilitering.

Praktiske informationer

Tid

Halvandendags workshop

fra fredag morgen til lørdag middag.

Fredag kl. 9-17 – herefter frivillig middag i byen.

Lørdag kl. 9-12 excl. frokost

Pris

Kr. 6950,- inkl. forplejning (bortset fra morgenmad).

Vi laver reservation på en af byens hyggelige restauranter til middag fredag aften. Middagen og et glas vin eller øl er med i prisen.


Indkvartering sørger du selv for, men vi er behjælpelige med at foreslå gode steder, hvis du mangler inspiration.


Kontakt Thea for spørgsmål.

Medbring

Godt fodtøj og i øvrigt påklædning efter vejret, kameratelefon eller kamera, samt remedier til notetagning.


Kom med morgenmaden spist og klar til at gå i gang. Vi sørger for sandwich til frokost fredag og adgang til frugt, kaffe og te gennem dagen.


Frokosten fredag vil være vegansk. Giv besked om evt. andre fødevare-behov ved tilmelding.

Mødested

Domen i Aarhus

Domen ligger yderst på Pier 2 på Aarhus Ø.

Adressen er: Inge Lehmanns Gade 2 8000 Aarhus

Kørsel

Vi opfordrer til fælleskørsel eller brug af offentlig transport.

Parkering: Det er ikke muligt at parkere med bil ved Domen med mindre, man har en gyldig handicap p-tilladelse.

Vi henviser i stedet til p-husene i nærheden, blandt andet p-huset under Bestseller og p-huset under Dokk1.

Offentlig transport:

Søg muligheder ved hjælp af Rejseplanen.

Nærmeste letbane-stop er Skolebakken.